Opvoeden algemeen:
- Medemenselijk opvoeden – Micha de Winter
- Ik wil begrijpen wat je echt nodig hebt
Frank en Gundi Gaschler (Geweldloze communicatie met kinderen, Het project Giraffendroom) - Ik ben kind dus ik voel waar mijn ouders zijn (hoe het jou en de kinderen waarvoor je zorgt goed laat gaan) Bibi Schreuder
- Jagen, verzamelen, opvoeden (wat we van andere culturen kunnen leren…) Michaeleen Doucleff
- De Fontein (over systemische bewustzijn) Els van Steijn
- Methode Kids’ Skills (Ben Furman)
- Het fluisterkind (leren luisteren naar wat jouw kind over jouw leven te vertellen heeft) Janita Venema
- Ontspannen opvoeden in 12 stappen Christiane Kutik
- Luie ouders hebben gelijk Tom Hodgkinson
- Het verwende kind syndroom Willem de Jong
- Ontdekken wat je kind echt nodig heeft Annette kast
- De Do’s en don’ts van de opvoeding Steven Point
- Van achter het behang tot over je oren Roos Schlikker
- Nee! David Walsh
- Kinderen en gedragsproblemen; Martine Delfos
- Dat zou ik nooit doen! Hoe goed ken jij jezelf? Bette Westera & Naomi Tieman
- Kinderen helpen bij verlies – Manu Keirse
- De kunst van Holding Space – Heather Plett
Leren vragen stellen (in het belang van autonomie en het zelf leren denken)
- Socrates op sneakers – Elke Wiss
Pedagogiek:
- Hoe houd je van een kind – Janusz Korczak
- Als ik weer klein ben… – Janus Korszak
- Weten wat te doen, wanneer je niet weet wat te doen – Max van Manen
- Dat is pedagogiek (actuele kwesties en sleutelteksten uit de Westerse pedagogische traditie van de 20e eeuw) – Jan Masschelein (red.)
- Het prachtige risico van onderwijs – Gert Biesta
- De kunst van het waarnemen – Rob Walker
- Pedagogiek, de plicht om weerstand te bieden – Philippe Meirieu
- Levinas in de praktijk – Jan Keij
- Hoe is het met jou? (lessen uit een pedagogisch ecosysteem) – Astrid Ottenheym en Robbin Haaijer
Onderzoek:
- De rijkdom van ervaringen (theorie en praktijk van empirisch fenomenologisch onderzoek) – Ilja Maso, Greet Andringa, Saskia Heusérr
- Kwalitatief onderzoeken (praktische kennis voor de onderzoekende professional) – Rene Brohm & Wendy Jansen
AD(H)D:
– Hoe voorkom je ADHD? (Door de diagnose niet te stellen) Laura Batstra
– ADHD Hoe haal je het uit je hoofd? Cathelijne Wildervanck
– De gave van ADHD (verander de zwakke punten in sterke punten, werkboek voor ouders)
Lara Honos webb
– Meisjes met ADHD Kathleen Nadeau, Ellen Littman& Patricia Quinn
Autisme:
– Schoolgids autisme, Ginette Wieken
– Moederen met autisme
Sigrid Landman
– Mijn kind heeft autisme
Peter Vermeulen
– Drama queen of gewoon autisme?
Marije van Dongen
– Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht
Mark Haddon
– Autisme en normale begaafdheid in het onderwijs
Peter Vermeulen
– Een gezin met autisme
Joyce van Maaren
Beelddenken:
– Ben ik in beeld?
Marjon van de Coolwijk en Wendy Lammers van Toorenburg
– Beelddenken (visueel leren en werken)
Marjon van de Coolwijk
– Het vollehoofden boek; Linde Kraijenhoff
(Faal)angst:
– Ik ben trots op je! (Oplossingsgericht communiceren voor ouders en professionals)
Ben Furman
– Gevoelige kinderen (wat kun je voor ze doen)
Anne Marie van Bilsen
Hoogbegaafdheid:
– Je eigen weg
Henk Hokke
– Hoogbegaafd, nou en?
Wendy Lammers van Toorenburg
– Als je kind (g)een Einstein is
Tessa Kieboom
– Gevoelig hoogbegaafd
Rineke Derksen
– Hoogbegaafd, had je er wat tegen?
Emma W. Brouwer
– Matilda
Roald Dahl
Kindertrauma:
– Je zult dat kind maar zijn… Ankie Driessen
– De Tijger ontwaakt (traumabehandeling met lichaamsgerichte therapie)